Realizacja dla Gazety Wyborczej

Innym rodzajem produkcji, jaki realizujemy, są spoty i filmy reklamowe. W erze ekspansji multimediów są to jedne z najlepszych narzędzi wspomagających promowanie swojej marki, firmy, instytucji. Jednym z ciekawszych zadań jakie wykonywaliśmy w tym obszarze było stworzenie spotu reklamowego dla portalu Wyborcza.pl.

Wydawać by się mogło, że tak krótka forma filmowa jest jedną z łatwiejszych – niestety czas trwania filmu nie świadczy o prostocie jego realizacji. Zlecenie obejmowało produkcję spotu od samego początku, a więc od pomysłu, po opracowanie storyboardu, koncepcji postaci i lokalizacji by wreszcie stworzyć kompletny scenariusz.

Następnie zaczęło się poszukiwanie odpowiedniego miejsca do realizacji zdjęć. Wśród łódzkiej architektury nietrudno o odpowiednie pomieszczenia. Rozmaitość stylów, pofabryczne hale, klimat XX-wiecznych budynków powodują, że twórcy filmowi zawsze znajdą odpowiednią scenerię. My wybraliśmy zabytkową łódzką fabrykę.

Nadszedł oczekiwany dzień rozpoczęcia zdjęć. Reżyserią spotu zajął się Karol Gajos – współpracował on przy takich produkcjach jak „Goodbye To The Lullaby”, „Turn The Lights Down”. Jak sam powiedział: „Reklamy są dla mnie szczególnie ciekawymi formami filmowymi. Należy zadbać, aby w 30 sekundach opowiedzieć ciekawą historię, jednocześnie realizując cele marketingowe”.

Główną rolę zagrał znany z Teatru Nowego im. Kazimierza Dejmka w Łodzi – Adam Kupaj, odtwórca między innymi ról Moryca Welta (Ziemia Obiecana), czy Bena (Dogville).

Budzącą najwięcej emocji postacią był pająk ptasznik. Oczywiście obawy te były nieuzasadnione gdyż był to wyjątkowo spokojny „chłopak”.

Spot był wyświetlany w kinach Helios w Łodzi, Płocku, Białymstoku.